Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 26 november 2013

Förändring




Att välja hur jag ska må!

Att vara sann mot dig själv kan göra väldigt ont. Jag kände att jag inte visste vem jag var, vem jag ville leva med, om livet var som det skulle vara. Skulle jag lägga mig ner och stanna där, eller skulle jag välja att börja resa mig upp och gå?!

Jag valde att våga. Jag tror fortfarande inte att jag förstått att vi flyttat. Att huset som står några meter från min lägenhet inte är vårt längre. Att andra människor bor där nu. Jag kan se det, men känner jag det? 

Fort gick det! När jag valde att vara sann så öppnades liksom alla stängda krångliga portar jag målat upp i mitt sinne. Dom liksom öppnades och nya alternativ och möjligheter visades mig. 

Det är ju det som är så magiskt. Att när vi vågar så rämnar ju allt motstånd. Då finns inte tyngden kvar. 
När vi säger att NU räcker det! NU vill jag må bra, och så gör vi något åt det, det är då och BARA då som fler alternativ och lösningar visar sig i livet. Det är när vi släpper taget och faller in i tilliten som mirakel sker. 
Och den enda som kan få detta att ske är DU! Hur jävla dåligt du än mår, så är det Du som måste välja. Vänner och familj kan finnas som skyddsnät såklart. Men om inte Du vill, så är det ingen som kan hjälpa dig. 

Stå och trampa eller börja gå framåt... Sluta gnälla och börja le. Se allt jag har istället för allt jag saknar.. 

Det du sa igår kan ändras idag... En ny dag är en ny dag. Förändring behöver inte bara ske en måndag!

Det har gått 5 månader sedan livet förändrades totalt. Jag börjar landa Nu. Livet är en process. Men processen behöver inte vara negativ. Den kan hjälpa mig att inse,våga och bli mer öppen till livet. 

Tack för allt vad livet ger mig. Trots min totala förvirring ibland. Men jag lär och jag vågar mer och mer... TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!