Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

torsdag 21 november 2013

Meditera mera!





Ännu en gång har jag blivit påmind om att det är mer meditation jag behöver. Något med det skrämmer mig, att komma djupt in i min egen själ. Jag som så många andra har svårt att släppa tankarna, svårt att landa i kroppen och i hjärtat. De stunder jag gör det är allt otroligt klart och tydligt för mig. 

Att leva efter hjärtat, eller sin intuition som det heter. Det är det jag vill fullt ut. I kroppen har det samlats och fastnat mycket under åren. Om det inte rensas bort så blir jag tung och matt. Livet flödar inte som det skulle kunna göra om jag regelbundet gör en utrensning. Detta går att göra genom meditation. Så enkelt, men ändå så svårt. 
Enkelt för att det är bara att ligga eller sitta bekvämt, lyssna på en ledd meditation, eller bara musik eller helt enkelt bara andas. Svårt för att det krävs mod att våga sig ända in till djupet av mig själv. 
Jag har varit på kurser och retreater och jag går på Yogan som oftast innehållet meditation. Men någonstans så är jag för rädd att låta mig ta mig an meditationen helt och fullt in i mitt liv. Fast 5 min varje dag kan räcka. 

Nu när jag kommit till den delen av mitt liv där jag inte kan eller vill vara något annat än sann mot mig själv, så pockar denna påminnelse om meditation på! Att kunna hålla fokus på mig själv och mitt inre kräver ju att jag lägger tid på just mig själv och det JAG vill göra. 

Just nu i skrivandets stund känner jag att sången är av stor betydelse i mitt liv. Att sjunga öppnar upp mitt hjärta och förhoppningsvis andras hjärtan oxå. En underbar gåva att vårda! 

En insikt till är att det är helt ok att ändra åsikt, ändra känsla och byta håll. Allt är i ständig förändring, det du sa igår behöver inte vara samma idag. Att liksom släppa gamla mönster och gamla känslor . Även det kan vara svårt eftersom det etsat sig fast till och med i våra celler. Men det GÅR! Det funkar inte att skylla på barndom, någon annan, dåtid, eller framtid. Livet är NU Ingenting annat existerar. Så det jag väljer idag i stunden är det som betyder något, det som gör att mitt liv kan förändras, utvecklas och blomstra. Så i varje stund har jag makten att förändra och förbättra, jag har makten att skapa Mitt liv. 
Hur underbart är inte det?!

Pusssss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!