Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

torsdag 6 oktober 2011

Nu kör vi!




Så här känner jag! Inga ursäkter, inga hinder, inget som håller mig tillbaka. Det är ett livslångt arbete / njutning att ta hand sin kropp och själ. Det må ta tid, men det är ju resan som är målet..eller hur! 

Kan jag så kan du! I mitt huvud ser jag träningsmöjligheter i allt jag gör. Jag tar trappen, jag springer upp för trappen, jag gör benböj,, armhävningar och situps medans barnen kollar barnprogram. Dom övningarna kräver NOLL redskap, endast min kropp. INGA ursäkter. Billigt och enkelt. Tar en liten löptur såfort tillfälle ges. Kan man inte springa så gå istället. Det finns en kulle vid barnens lekpark, den springer jag upp och ner och ner och upp för..ungarna tror jag leker..men jag ser det som träning plus att barnen tycker det är kul. Två flugor i en smäll. All rörelse är utav godo, som min kära mor brukar säga =).

Å för tusan, titta er inte blinda på vågen, den ger bara ett budskap, inte hur mycket av det som är fett eller muskler, vatten eller mat du nyss åt eller om du ska ha mens kan du gå upp hela 2 kilo om det vill sig så illa. Mät istället och se resultat på det viset. Mitt tips.

Träning ÄR kul..om du låter det vara kul och inte ser det som ett måste eller ett tvång..se det som en investering i dig själv!

PUSSSS PUSSSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!