Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 8 december 2009

Tankar

Myspys med mina hjärtan...idag är jag trött...känns som att jag kommer bli förkyld...inte nu för tusan..jag ska ju sjunga snart!! Jaja...får bli c vitamin för hela slanten då!!

Nahid frågade om jag ville byta till dag på lördag...eeehhh jaaaaaaa...haha, jobba lördag kväll är väl sisådär kul!

Annars är det väl ganska bra med mig...lite negativ känner jag mig..men det handlar ju om inställning...våra tankar styr våra liv och hur vi mår...så jag får helt enkelt skärpa upp mig och tänka positivare...

Måste citera vad min vän Anna skrev...är samma sak som jag skrivit i bloggen många ggr, men hon har förmågan att få det att se lätt ut när det syns i skrift. Här kommer det: Ingeting som andra gör beror på dig. Vad andra gör och säger är en projicering av deras egen verklighet och drömmar. När du är oemottaglig för andras åsikter och handlingar, drabbas du inte av onödigt lidande.

Sant så sant! Tänk om vi alla kunde förstå att alla har sitt...då skulle det inte finnas skitsnack, skvaller eller onödigt lidande.. Ser så många som gräver ned sig totalt över något som nån sagt till dom. Istället för att tänka att det är hans/hennes skit, INTE mitt..skaka av sig det och gå vidare, lättare i sinnet av att veta att du inte tog åt dig och kunde stå över "skiten". Att alltid se till sig själv först är hemligheten till ett mer kärleksfullt och friare liv. Att säga ja till allt utan egentligen vilja säga ja gör ju bara att du drar ner andra och dig själv i ditt osanning och negativitet. Att alltid säga sanningen sätter dig fri. Tro mig jag vet. Jag kämpar varje dag med det. Påstår inte att det är lätt...men jag är medveten och tar steg för steg!

Var tacksam för var dag som du får slå upp ögonen och se allt vackert som finns...öppnar vi sinnet ser vi att allt är vackert...allt är kärlek..vi måste bara öppna oss för det så ser vi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!