Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

onsdag 16 december 2009

Inspelningen i radio

Igår åkte jag iväg för att vara med när kyrkokören i Ervalla skulle sjunga. Jag hade blivit tillfrågad av min fars körledare om jag ville sjunga solo på två låtar. Självklart ville jag det, alltid kul att bli tillfrågad. Största skillnaden nu mot andra gånger,var att Sveriges Radio var där för att spela in hela gudstjänsten, för att sedan spela upp den på självaste julafton. Det tackar man inte nej till. Struntsamma om det är en liten kanal. ALLA äldre kommer höra iallafall..och förhoppningsvis alla som känner mig och vill lyssna =)

Kommer in i kyrkan och det är mikrofoner överallt..en snubbe med headset går runt och snackar om ljudet och ställer oss rätt. Kom inte så många för att lyssna, men det är det ju inte annars heller i kyrkan..alltså på vanliga gudstjänster, inte jag heller...men vi körde på...kul kul! Gick jätte bra! Kändes som det iallafall...vi får höra beviset på julafton!

JULAFTON KL 17.00 I SVERIGES RADIO P1 KAN NI HÖRA MIG OCH KÖREN SJUNGA! VÄLKOMNA ATT LYSSNA =)



Precis i mitten i översta ledet står min far=)





Mycket mikrofoner var det






Dax att sjunga snart







Fina kyrkan

2 kommentarer:

  1. Vad kul att få en rapport från radioinspelningen! Jag ska i alla fall lyssna på er i radion på julafton. Synd att det inte var tv för kyrkan är verkligen fin.

    Hälsningar från
    Lena i Sundbyberg

    SvaraRadera
  2. Du sjöng jättefint!

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!