Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

torsdag 12 april 2012

Förvridna tankar





Igår lät jag mina Tankar ta över mitt huvud..jag kunde knappt andas. Tankar kan vara så förvridna och förljugna. Blir rädd när det blir så, att jag bara flyter med i det som inte är sant. Att jag låter egot ta över så starkt att jag blir handlingsförlamad. Jag tror på känslor, inte tankar. Tankarna i våra huvuden är oftast inte dom, dom säger att dom är. Mina tankar är mina, men ändå inte. Det är så lätt att göra om tankarna, men känslorna kan vi inte göra om. Hur mycket vi än vill eller försöker så finns klumpen i magen kvar, även om vi ler och försöker låtsas som ingenting. Tanken må vara en annan, men känslan ljuger Aldrig. Så vad det än kommer ut för ord ur din mun, så är det känslan som känns när du säger dom som räknas.

Är orden och tankarna sanna så känns även känslan sann och ljus. Är tankarna förljugna och förvridna så är känslan heller inte särskilt bra. Du kan le, men du kan aldrig lura känslan.

För mig är känslan det viktigaste och jag vill varje gång jag säger något, först känna in att det verkligen är sant, sant för mig. Inte klistra på en yta eller låta tankarna styra mina val.

Jag bad om hjälp igår och jag fick den. Idag känns det lättare och ljusare. Men klumpen i magen finns kvar. Så jag vet att jag inte är klar.

PUSS PUSS

1 kommentar:

Tack för just DIN kommentar!