Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

torsdag 26 april 2012

Att leva med sig själv













The one person I am with forever is me. My relationship with myself is eternal, so I choose to be my own best friend. I choose to love and accept myself and talk to myself as I would to a beloved person in my life. I saturate all the cells in my body with love, and they become vibrantly healthy. I relate with love to all of life...






Visst är det så. Jag lever med mig själv varje dag och jag kommer göra det så länge jag lever. Det är ju ingen tvekan om att det är just mig själv jag kommer ha närmast för alltid. Så det är därför det är så oerhört viktigt att lyssna till mig själv och mina önskningar i livet. Det är därför det är viktigt för mig att ta hand om Mig själv först och främst, för hur ska jag annars kunna ta mig ann någon annan människa, om jag först inte ser till att finnas för MIG? Och i slutet är ju JAG den enda personen jag har kvar. Att trivas i mitt get sällskap är viktigast för mig, om jag sedan trivs i andras sällskap oxå, så är det en bra bonus. Men jag skulle ju inte kunna trivas med andra om jag först inte trivdes med mig.
Ett tag går det säkert bra, men helt bekväm skulle jag inte vara om jag hela tiden vantrivdes i min egen närvaro. En krypande känsla som till slut skulle äta upp mig.


Nej tack! Jag vill vara med mig och jag vill trivas med mig. Därför tar jag hand om mig och mina känslor så att jag ska kunna leva fullt ut med de människor jag vill ha nära mig i mitt liv!


PUSS PUSS  





2 kommentarer:

  1. Rara <3
    Sååå sant så sant. Det är nog bland det svåraste av allt... <3 att helt o full älska allt och alla delar i mig... Men vet du hur himla duktiga,modiga vi ÄR som medvetet vill ta hand om oss själva. Vi gråter och skrattar oss hela vägen in i det oändliga VI <3 själva... Du o jag bör ej va hårda mot oss själva för vi söker inom oss. Vi längtar inåt <3 vi GÖR det för oss själva.. Jag säger bara MOD!!!! Puss din VÄN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min älskade Vän! Du har så rätt när du säger att vi ej Ska vara hårda mot oss själva <3 puss puss

      Radera

Tack för just DIN kommentar!