Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

fredag 30 mars 2012

Kroppen och känslorna


Igår började en ny resa i mitt liv. Jag besökte en man som jobbar på MBE-kliniken i Örebro. Det känns som att jag stannat upp och nu behöver något nytt och gå ett steg till i både kropp och själ. Mycket av det jag arbetat med under de senaste 6 åren har fastnat i kroppen. Hur mycket jag än må prata om saker, känslor och mående, så är det vissa grejer som fastnar och vägrar släppa taget. Dessa saker kan denna man hjälpa mig med, genom att lösa upp det ur kroppen och ta bort det. Han hjälper mig även med att balansera upp muskler och andra skevheter som jag dragit på mig. 

Denna första gång han vi ju inte med allt. Var mest kroppsligt igår. Nästa gång hoppas jag att några av mina inkapslade känslor ska få komma ut och bort.
Jag hade mycket bortträngda känslor i mig, detta vet jag redan om. Men jag har inte redskapen själv för att lösa upp dessa knutor så att de kan komma ut. Det ska bli så spännande att se hur denna resa kommer bli.

Det jag kände var så bra med denna man är att han verkligen INTE tycker att det ska vara fel eller att vi ska må dåligt. Så här ska du inte ha det, det här ska vi fixa, säger han. Så underbart att höra sådant. Att allt liksom går att ordna, det finns inget som inte går att lösa. Jobbigt kan det bli, men det ska inte finnas kvar i min kropp och det ska bort. Så skönt att ha börjat med det nu.

Att prata är renande, men där kan jag känna att egot kan ta över och begränsa vad jag "vill" reda ut och få bort. När kroppen blir behandlad och vissa punkter trycks på så finns det inget ego som kan säga stopp eller manipulera mig. Kroppen ljuger inte. Det är det som ska bli så spännande, att verkligen få ut allt, en gång för alla!! Inga gränser, inga lögner, bara sanning och utrensning!

1 kommentar:

Tack för just DIN kommentar!