Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

fredag 30 mars 2012

Kropp och mående



Ja, precis så här känner jag när jag hör och ser folk skriva om sina ständiga krämpor!

Att kropp och mående, mående och kropp sitter ihop borde inte vara något främmande längre?!! Är du stressad får du utslag och, eller tappar hår, är du deprimerad lägger kroppen av nästan helt, går du och bär på gammalt groll och skit så får du ont i rygg och kropp. Listan kan göras hur lång som helst. 

Sluta klaga och börja ta hand om Dig istället. Börja med bagaget och fortsätt sedan med kroppen som fått bära det tunga du släpat på allt för länge.

Det må låta hårt, men jag är så trött på klagandet. Vakna upp och lev! Det finns inte en enda krämpa i din kropp som inte går att göra något åt mentalt. Kanske går det inte att bota alla gånger, men att göra det bättre och lindrigare går Alltid! Att klaga och tycka synd om sig själv funkar inte. Eller har du upplevt att just det har gjort att kroppen ljublar och mår bättre? Negativa känslor föder mer negativa känslor. Dom fastnar sen i din kropp och klagandet kan börja om igen. Nej, det är dax att säga stopp och vända tankarna!!

Vad väntar du på??

2 kommentarer:

  1. Hej fina Maria, jag kan känna att jag är en sån som klagar lite när man mår dåligt men det är något jag tycker är okej! Mår man dåligt av olika skäl måste man ju få uttrycka det i ord annars så fyller man ju bara på "bägaren" inne i kroppen och tillslut så rinner den över istället. Visst ska man tänka positivt & jag själv är en väldigt positiv människa till det mesta! Men gud så skönt det är att ibland faktiskt få må dåligt & säga det om man gör det! Det är inget som förändrar mig i negativ mening eller mina tankar eller hälsan utan snarare blir jag nog lite bättre av att få ur den där ohälsan...Men alla är vi ju olika & jag respekterar dig & dina tankar för det är ju DU! Många Kramar från mig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja självklart måste orden och känslorna komma ut. Det är jag den förste att hålla med om =). Det jag menar på är de som klagar men ALDRIG gör något åt saken, aldrig inser att man har eget ansvar för sitt eget liv. Vi kan inte fortsätta skylla på tid, plats, ork eller trötthet...allt går att ordna om man VILL. Det är just den viljan jag kan sakna hos många. Jag blir frustrerad när så många ger upp och inte ser att det finns så mycket möjligheter i livet istället ser dom hinder och väljer att stanna. Men ut med skiten..absolut. Men släpp det sedan och LEV. Stor Kram

      Radera

Tack för just DIN kommentar!