Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

torsdag 10 november 2011

Kapitel



Vi går igenom många kapitel i våra liv. Vissa hänger ihop, vissa avslutas, vissa påbörjas, vissa är korta och vissa hänger i länge länge. Men alla kapitel har något att lära oss. Alla kapitel leder till nästa kapitel i livet. När vi avslutar något innan vi börjar med något annat så går det oftast lättare. Att liksom rensa ryggsäcken innan man ger sig iväg på nästa resa. Då kan nya upplevelser, sorger och glädjeämnen fyllas på igen.

Det blir inte alltid som man tänkt sig...så säger vi ofta. Men är det så? Jag tror att allt som händer har vi på något vis dragit till oss själva. Genom rädslor, kärlek, hat, omedvetenhet, medvetenhet eller styrka. Jag skapar mitt liv. Vare sig det är i sorg eller glädje, så är det jag själv som skapat det.

Ofta väljer vi att skylla ifrån oss när det inte går som vi vill i livet. Det är Hans/hennes fel. Det är situationens fel, det är jobbets fel, det är vädrets fel. Och när det går bra så är det helt plötsligt vi själva som skapat det. Skumt va?
Ansvar är väl det jobbigaste som finns va?? =) Jag tycker inte det..jag älskar att ta ansvar..för inte tusan vill jag ge bort mitt liv till någon annan. Vill du?

Just NU älskar jag mitt liv. Jag har skapat det som jag vill ha det just nu. Inte varit lätt alla gånger, men jag har ändå skapat det själv..gjort det till ett liv som jag vill ha. Om en dag, vecka, år så kanske jag vill ha något annat..jag men då skapar jag om mitt liv igen. Det behöver inte vara svårare än så. Det finns inga begränsningar, endast dom vi sätter själva. Möjligheterna är oändliga..så mäktigt när jag verkligen förstår det.

PUSS PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!