Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 1 november 2011

Älskar min kropp





Igår kväll var jag och tränade på Friskis! Sprang 3 km sen ben för hela slanten. Att gå ner för 4 trappor efter det var en upplevelse. Såg nog ut som om jag var rejält bajsnödig..haha!

När jag kom ner till receptionen så var det tomt på folk, så jag passade på att köpa gymkort. Börjar bli kallt och mörkt att springa ute nu. Lika bra att slå till när motivation finns och pengar finns på kontot. 175 kr i månaden är inte mycket alls tycker jag. Värt varenda krona. OM man går dit vill säga. Men det ska jag. Känlsan när jag ser min kropp nu är så häftig. Vikten står ganska så still. Men kroppen formas om och blir fast, och fettet liksom omplaceras till bättre ställen =).
Maten går oxå bra. Äter av allt och var 3:e timme. Passar mig hur bra som helst. En ätardag i veckan. Det bästa med det är att det liksom finns något att se fram emot och att om jag får sug efter onyttigheter i veckan så kan jag tänka på att jag vill sparar mig till riktiga ätardagen. Det allra bästa är att jag inte lider mig igenom detta överhuvudtaget. För jag äter sunt, inte för mycket och inte för lite. Jag äter av allt, bara mindre fett och inget socker...iallafall inget tillsatt socker..det som finns i maten, finns i maten.

Men det viktigaste för mig är att jag INTE har några förbud. VILL jag äta choklad eller en bulle mitt i veckan så gör jag det. Men då är det för att JAG vill det. Inte för att sockermonstret vill det. Känner jag att det endast är monstret som vill, så får jag ta mig i kragen och hålla mig borta. Är viktigt för mig att inte släpa på skuld och skam i detta. Att inte ha dåligt samvete om jag äter något onyttigt. Utan se det som att jag ville det och nästa gång äter jag något nyttigt. Det är liksom aldrig för sent att äta nyttigt under dagen, veckan, månaden eller året!

Min kropp kan bli precis som jag vill att den ska bli.

PUSSS PUSSSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!