Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

onsdag 29 april 2009

Djupa tankar!

Idag såg jag en underbar film/dokumentär/budskapsfilm.. Älskar när jag läser eller hör eller ser något som får mig att öppna mina ögon och mitt sinne mer!! The moses code heter filmen! Mycket fin film..ska se den fler ggr så jag inte släcker det som tänts i mig! Allt som sägs är så sant. Tänk om alla kunde se att alla bär på sån oändlig kärlek och att allt och alla ÄR en och samma här i världen!

Ska börja meditera..måste börja tänka på andningen mer..är viktigt för välmåendet det med.. Mat, motion och meditation..de tre M:en för ett välmående liv!! Jag sköter två av M:en men de tredje ska jag börja med.. Är inte så svårt..handlar egentligen bara om att andas och sitta i tysthet och lugn.. ju mer man gör det desto djupare kan man gå.. Alla behöver lugn i sina liv.. MÅnga är rädda för tystheten..för då hör de sin egen röst inom sig.. Det är den rösten som man ska lyssna på..den längst in! Allt annat är bara sinnet som spelar en spratt!

Många som fnyser åt mina tankar och det jag tror på..har lärt mig att det inte går att förändra en annan människa..bara sig själv..och gör man det så följer oftast resten med.. och om inte så får jag välja om det är just dom människorna som jag vill ha i mitt liv..eller ska jag släppa dom här och nu för att finna MIN väg i livet..omge mig med likasinnade och öppna människor som vill ge livet och människor en chans..se kärleken i alla!

Jobbar med det varje dag! Är jobbigt men har man väl börjat en resa så går det inte att stanna.. framåt måste det gå..jag har stannat av några ggr men tillslut går det framåt igen.. alla har sin resa och sin tid!! Vissa dagar är jag överlycklig över att funnit och lärt mig så mycket och ibland så väller det över mig och jag får panik över att det är så mycket som jag borde ändra på..jag blir arg och rädd och låter det gå ut över mina närmsta! Den obefogade rädslan sätter oftast stopp för förändring i mångas liv..även mitt! Rädslan för att lämna de "trygga" man skapat! Men rädslan är inte verklig..är egot som vill sätta stopp för det som ÄR inom mig/oss...som håller oss fast i gamla mönster..

Jag vet att jag kommer komma dit jag vill tillslut.. resan är absolut inte över!

Puss på er mina fina!!

1 kommentar:

  1. Vad du e klok maria! Låter som vi har väldigt liak syn på saker & ting här i livet...jag fnyser inte utan ler när jag läser för att det stämmer så bra med hur livet är & ska vara!! Jag har alltid varit en glad positiv människa & kommer alltid vara det, antingen gillar man det eller inte..inget tvång att vara runt mig! ;0) Men jag har märkt att ger man glädje så får man väldigt mycket tillbaka. Bra för själen!! MASSA Kramar till dig vännen, du e en bra människa Maria!

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!