Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

torsdag 24 maj 2012

PMS





Helt plötsligt slår den till...PMS:en, eller plötsligt och plötsligt..den kommer ju varje månad. Men jag har aldrig upplevt den så starkt som jag gör nu och de senaste månaderna. Vad händer, arg, ledsen, glad, nere, uppe, allt på en och samma gång. Och hungern ska vi inte tala om. Äter och är hungrig efter 10 minuter igen. Galet!

Jag tog hur som mig igenom ett träningspass a la Gustaf här hemma. Sur som ättika började jag, men med något lättare sinne efteråt. Mycket vi kvinnor måste stå ut med. Hormoner och några hormoner till på det. =)  Jaja, det går över och nu varnar jag och är ärlig med det. Förut satt jag ju mest och tjura i ett hörn...haha ingen bra ide. Ne, ut med skiten och var ärlig med att jag behöver extra omtanke och en varsam hand, så brukar det gå bra.

Ofta när just PMS:n tar över så kommer mycket tankar om kroppen fram. Jag har så svårt att säga till mig själv att jag är nöjd med min kropp. När jag har ägglossning så svullnar allt upp och tankarna blir förvridna av tokiga hormoner som hoppar omkring. Jag har Svårt att se det vackra i det ibland. Min utmaning såklart, men denna utmaning är verkligen tuff. Mina tankar om min kropp är så hårt inristade och det är svårt för mig att vända dom. Jag kan säga orden, men jag ska även KÄNNA att jag är nöjd och stolt över min kropp.
Fortsättning följer........

Min grundkänsla i livet är iallafall stabil och lycklig. Det känns skönt. Jag älskar min man som ger mig ofantligt mycket komplimanger och peppning. TACK!

Just det, jag använde mina händer här om kvällen. Så underbart när jag kan hjälpa och verkligen ge resultat. I sista behandlingen blev det så fint att jag fick tårar i ögonen. Oj oj, tänk om alla kunde se hur vackert det är att öppna upp.

PUSSS på er vackra underbara människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!