Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

söndag 6 maj 2012

Acceptera



Det är ganska spännande, det som försigår i mina tankar och känslor nu. Jag kommer på mig själv med att ha tänkt på mat, kropp och träning en hel bilfärd. Jag säger stopp, fokuserar på annat ett tag, men sedan är det tillbaka. Precis allt går att associera med mat, kropp och träning, iallafall för mig. Vad jag än talar om, ser eller hör så ser jag koppling till just det. Känns i bland som att jag håller på att bli tokig. Men samtidigt så vet jag ju att detta är en förändring för hela livet. Jag går inte på nån diet ett par månader, jag håller på att förändra livet med vad jag äter och hur jag rör på mig. Klart att det blir mycket känslor i det.

Jag ska nog landa i det och se det som en process i mitt nya liv som hälsosam. Vanor bryts och det är självklart att motstånd kommer innifrån mig. Mitt inre är inte van vid detta, egot vill säga ifrån och få mig att falla. Är upp till MIG om jag vill höra på monsterrösten eller MIN röst.
Acceptera mig för den jag är med alla mina känslor, acceptera mig för att jag ibland är sugen på godis, acceptera mig för att jag oftast inte vill ha det där godiset, acceptera att jag ibland äter utan att vilja, och gör sedan något åt det! Det är vad jag ska göra.

Inte pressa mina känslor, utan låta dom vara precis där dom är just nu. Gör jag motstånd så föder jag motståndet ännu mer. Släpp taget och se att resan jag gör nu är fantastisk och underbart bra för mig!

PUSS PUSS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!