Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

söndag 10 juni 2012

Tid!





Både jag och Gustaf får ofta frågan hur vi hinner med att träna, jobba, vara med familj, barn och samtidigt ha fritid och kul. Hummmm, ja svaret på det är väl att vi prioriterar det vi VILL göra, och gör det!

Jag hör ofta att folk inte hinner hit och dit och tiden räcker inte till. Men om du verkligen tänker efter, vad är det du gör om dagarna som du skulle kunna byta ut till träning eller något annat du VILL göra?! Jag tror att du kommer att upptäcka att många minuter spenderas i soffa eller med något som du egentligen inte vill göra. Dygnet har 24 timmar, ett träningspass behöver inte ta mer än en halv timme om man är effektiv. Att laga en nyttig maträtt behöver inte heller ta mer än en halv timme. MEN det som krävs är planering och framförhållning. I början må det vara krångligt, men tillslut så blir det ju en vana och matlådan till jobbet är alltid klar dagen innan och träningspasset är planerat för dagen / kvällen.

Jag och Gustaf må mötas i dörren under veckorna, men det är ju träningen vi prioriterar just nu och träningen tar som sagt var inte mycket längre än en timme hööögst och sedan kan vi sitta och kramas hela kvällen om det är så. Köttfärsen, laxen, torsken, har jag redan tagit fram för att tinas, riset kokas på tio min och lite broccoli på 5 min. Klarrt. Inte svårare än så. Tid finns om jag vill att den ska finnas.

Ursäkterna till för lite tid finns uppe i huvudet. Planering, och prioritering och följa hjärtat och göra det jag verkligen vill. DET skapar tid!

PUSS PUSS

för tusan.. vill du träna, meditera, gå ut och gå, laga mat, dansa, sjunga, leka med barnen, läsa, så GÖR det! Ju mer du säger att tiden inte finns, desto mer tid försvinner medans du säger det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!