Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

fredag 29 juni 2012

Bäst i test

Vet ni vad? Nu lägger jag ner! Nu vill jag vara jag! Jag, jag, jag! Inte springa runt och vela.
Jag har prestationsångest, en inre sådan. Jag vet att jag Är bra, stark, snygg, klok, snäll och allt det.
Men jag har likt förbannat prestationsångest. Vem jag vill prestera för vet jag ej, är väl både för mig och hela världen. Ne, jag Är jag och jag ska banne mig våga. Våga sätta ner foten när det behövs, våga Älska fullt ut, våga Njuta av livet!

Jag glömmer ofta att njuta.. Jag är glad att jag kommer på mig själv ibland.. Att jag inte njuter... Planeringshjärnan sätter igång istället. Den är väl oxå bra att ha. Men varför inte kombinera planering och njutning.. Two in one liksom!

Jag vill vara bäst på allt. Så oerhört motbjudande att säga det högt.. Men jag vill liksom synas.. Jag tror inte jag uppfattas som en besserwisser.. Mitt problem blir istället att jag nu inte vågar chansa och hoppa.. För då kanske jag snubblar och i och med det är jag inte bäst.
Skumt va! Hur egot kan spela på mina svagaste sidor! Fick egot! Nu Kör jag!!

Puss på er som läser mina ord. Är en övning i bekräftelseträsket det här med att blogga :)! Att se det som min terapi istället för att jaga läsare. Jag läser min blogg.. Det är bra det med, jag presterar för mig själv. Som sagt!

Pusssss

2 kommentarer:

Tack för just DIN kommentar!