Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

onsdag 21 april 2010

Blandade känslor


Mycket känslor blev det igår! En fin dag som alltid när jag åker till Katarina! Sandra tyckte det var underbart. Men det visste jag att hon skulle tycka...för det ÄR det! Vi satt och väntade på att kl skulle bli kvart i två så Sandra skulle in till Katarina. Sandra var nervös och hon skakade tänder....Katarina kommer ut och hon hälsar oss med en kram. Sandra är nu lugn och inte längre kall. Den påverkan har Katarina på människor. Hon ger lugn och värme!

Medans vi åkte till Nyköping så var min vän Anna och hennes vän här hemma hos mig. Hennes vän är medium( jag har aldrig träffat henne). Hon övar just nu och ville öva på mitt hus. Ville känna in och se om vi har nån i huset. En kort liten tant med spetsig näsa visade sig och var mycket bestämd i att jag skulle ut och plantera mera..haha! Hon ville gärna styra och ställa i köket. Helt harmlös och hon tyckte väldigt mycket om vår familj och älskade barnen. Hihi tänk att hon springer runt här och försöker styra och ställa. Jag har inte märkt av henne alls. Så hon är snäll =) Tyvärr var hon så himla framfusig så nån annan kunde inte komma till tals. Men en annan gång kanske =) Vi hade fina och ljusa energier i huset.
Men ett rum hade tyvärr inte det. Elias rum var mycket tungt och mörkt. Jag tror ju på detta och därför faller många pusselbitar på plats för mig. Vi är nästan aldrig därinne och leker. Elias vaknar om nätterna och verkar ångestfylld, det första jag sa när vi kollade på huset första gången var: Neee fy vad läskigt det är här upp, här vill jag aldrig bo! Man ska Lita på sina känslor!!!!!!

Det är ingen ande där uppe...det är tunga energier. Så inget spöke eller så. Mer att det är något i väggarna som fastnade där för längesen och nu gör så att rummet blir tungt! Katarina hjälpte mig att rena och jag köpte skyddssten och reningssten som ska ligga i hans rum...ska rena av det varje dag med floridavatten! Men krävs nog mer än så för att det är sååå ingrott! Kändes jobbigt att Elias ligger där inne. Men han lider inte av det och får inga men av det...skönt det! Så jag får släppa det tillsvidare!


Men jag ångrar INTE att vi flyttade hit..jag älskar huset och har inte känt mig orolig här.

Annars var dagen som sagt fin... Hon hjälpte mig att inse att jag inte kan förbjuda mig själv att äta vissa saker...att jag måste tillåta mig för att kunna sluta tillslut! Jag kämpar för mycket och gör det till en kamp istället för att bara följa med och tillåta mig. Vill jag äta en gräddbakelse om dagen så GÖR det och slå inte på dig själv för det. Men tilllsut så kommer DU förstå själv att det inte funkar i längden och då kommer du sluta äta sånt du inte egentligen vill äta. Då kan DU bestämma över ditt liv som du VILL!

Just nu bestämmer inte jag över mitt liv. Jag tror det men jag gör fortfarande saker mot mig själv som jag egentligen inte vill...bara för att få en känsla över att det är JAG som bestämmer..men det funkar ju inte...mår dåligt över att göra mig själv illa såklart. Så nu känner jag mig friare och kan släppa taget.. Ingen annan kan säga åt mig vad jag får och inte får göra eller äta eller träna! JAG bestämmer! Jag ska sluta smussla och äta öppet, vill jag ha choklad så ska jag visa att jag äter choklad. Tillåta tillåta tillåta. För att sedan kunna inse och släppa taget om "dåliga" vanor! För att JAG vill!


Tack mina älskade för att ni finns! Ännu ett steg i min resa ska tagas...det är jobbigt men jag gör det!




3 kommentarer:

  1. Tack Maria för att du hjälpte mej att ta första steget mot ett bättre liv. Det var verkligen ännu mer givande än jag vågat hoppas på att träffa Katarina. Tack för en fin dag. Kramar S.

    SvaraRadera
  2. Allt kommer bli bra i elias rum, vi ska fixa detta min vän... lita till dina känslor =)
    Fin dag, fina upplevelse... fina du, min älskade syster och vän. Tillsammans går vi hand i hand. Mött i vänskap och kärlek

    SvaraRadera
  3. härligt att pusselbitarna faller på plats.. då släpper lite oro. ett steg i taget! bra kämpat babe! puss och kram

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!